7 روز ضمانت برگشت

 

اولویت فروشگاه اینترنتی بهار همواره تلاش برای فراهم نمودن محصولات با کیفیت و معتبر  و همچنین ارائه­ ی اطلاعات کامل و مشخصات فنی صحیح از محصولات برای شما خریداران محترم به منظور ایجاد آسایش و اطمینان خاطر در خرید است.


در این راستا و برای آرامش خاطر هر چه بیشتر شما خریداران محترم ، فروشگاه بهار شرایطی را فراهم نموده تا در صورتی که به هر سبب نارضایتی از خرید احساس کردید با خیال راحت مساله را برطرف سازد.

در موارد زیر و با رعایت شرایط قید شده ، شما می توانید تا هفت روز کاری محصول خود را تعویض کنید یا حتی پس دهید و پول خرید محصول را بازپس گیرید.

 

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

 

1 . اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت فروشگاه بهار مغایرت داشته باشد.

1-1 . وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا ، به واحد خدمات پس از فروش فروشگاه بهار از طریق تلفن اطلاع داده شود.
1-2 . اگر مغایرت ، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است ، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه ، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
1-3 . در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
1-4 . در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد ، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. 
1-5 . استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بهار بازگردانده شود .

برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

2 . اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.

2-1 . اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز کاری پس از دریافت کالا، به  بهار اطلاع داده شود.
2-2 . لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. 
2-3 . استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بهار بازگردانده شود. 
2-4 . برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. 
2-5 . این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود ، را شامل نمی‏‏‌شود .

استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول ، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

 

3 . اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.

3-1 . آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا ، به خدمات پس از فروش بهار از طریق تلفن اطلاع داده شود.
3-2 . لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
3-3 . استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بهار بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

4 . اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

4-1 . اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات بهار طلاع داده شود.
4-2 . اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود ، حداکثر تا 7 روز کاری‏ ، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
4-3 . در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد ، از آن استفاده نشده باشد ، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ، ارسال شود.

همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.  
4-4 . لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا ، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

 

ضوابط و مسئولیت‌های مربوط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی 

 

اطلاعات هر محصول آرایشی بهداشتی در وب‌ سایت بهار ، صرفاً برای اطلاع‌رسانی است و جنبه مشاوره ندارد.

خریدار باید قبل از استفاده از مواد آرایشی بهداشتی نسبت به کسب اطلاعات حرفه‌ای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند.

همچنین ، نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وب سایت درج کرده‌اند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و بهار مسئولیتی ایجاد نمی‌کند.

همچنین بهار مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بسته‌بندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.


درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیتهای آن بر عهده مشتری است و  فروشگاه بهار در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.


در صورت تایید معیوب بودن کالای مرجوعی توسط شرکت تامین یا تولیدکننده، بهار صرفاً هزینه کالا یا سرویس را مطابق فاکتور (حداکثر تا یک ماه از تاریخ فاکتور) به مشتری برمی‌گرداند.


بهار نسبت به عوارض جسمی و بیماری‌های ناشی از استفاده محصولات آرایشی و بهداشتی (از قبیل حساسیت‌های پوستی، جراحات و ...) مسئولیت و پاسخگویی ندارد.

انجام پیگیری‌های لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکت‌های مربوط ( نمایندگی‌ها و تامین‌کنندگان رسمی کالا) انجام شود.

 

کالا را چطور ارسال کنید؟

 

 لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش بهار جداً ، خودداری کنید.

 برای ارسال ، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه ، بند و قطعات بسته بندی به همراه  کالای اصلی ارسال شود.


برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید .

درصورت ارسال با پست پیشتاز، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید.


اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد ، از پیش فاکتور ایمیل شده ، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید .


از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.

 

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

 

 اگر ایراد فنی ، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش بهار برسد،  هزینه‌های ارسال به عهده فروشگاه بهار است.


- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست  باید  همراه کالا  به شرکت بهار ارسال شود.


در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط  کارشناسان فروشگاه بهار ، هزینه ارسال  و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

 

کارشناسان خدمات پس از فروش بهار ایرادهای اعلام شده توسط  مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد ، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان بهار تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.


لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است.

اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد ؛ بهار بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند .

بدیهی است که در صورت انتخاب  کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، بهار تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.


اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و بهار در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.


پس از دریافت و پذیرش کالا توسط بهار ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.


کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و  کالاهای ارائه شده در سایت بهار هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود ، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده ، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.


از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از  فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 72 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد